Klachten

In gesprek gaan

Als er iets mis is gegaan, horen wij dat graag van jou. Allereerst omdat wij de fout zo snel mogelijk willen herstellen en ten tweede omdat we een dergelijke fout in de toekomst willen voorkomen. Als je vindt dat er een fout is gemaakt, kun je het beste contact opnemen met de behandelaar in kwestie. Wellicht was er sprake van een misverstand, tegenstrijdige verwachtingen of onvoldoende communicatie en kan je onvrede in een gesprek worden weggenomen.

Een klacht indienen

Kom je er in een gesprek niet uit en blijft je onvrede bestaan, dan kun je een klacht indienen bij onze klachtenfunctionaris met behulp van onderstaand klachtenformulier. Heb je een kind, jonger dan 16 jaar, met een klacht, dan kun je samen met hem of haar een klacht indienen.


Je klacht wordt behandeld door onze klachtenfunctionaris Marloes Hogenkamp. Vermeldt op het formulier duidelijk tegen wie de klacht gericht is en wat je klacht inhoudt. Voorzie het formulier altijd van je naam en mailadres en/of telefoonnummer. Anonieme klachten kunnen namelijk niet in behandeling genomen worden.

De klachtenfunctionaris zal proberen om samen met jou en de betreffende hulpverlener(s) je klacht aan te pakken en zo mogelijk op te lossen. Er wordt uiteraard zo spoedig mogelijk op je klacht gereageerd en altijd binnen de wettelijke eisen van 6 weken. 

Heb je liever telefonisch contact, dan kun je bellen en vragen naar:

Marloes Hogenkamp via  040-2545759

Klachtenformulier

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en de Privacy Policy van Google en de Algemene voorwaarden zijn van toepassing.

Geschillencommissie Zorg

De Geschillencommissie Geestelijke Gezondheidszorg behandelt klachten van cliënten die zijn aangesloten bij de vereniging GGZ Nederland. Hoewel onze voorkeur heeft dat je een klacht eerst met ons bespreekt zodat we snel kunnen reageren, kun je ook direct bij De Geschillencommissie terecht. Ook wanneer de bemiddeling van de klachtenfunctionaris van Apanta niet het gewenste resultaat heeft, kun je contact opnemen met hen.

Klachten kunnen gaan over:

  • De uitvoering van de zorg die je gekregen hebt

  • De manier waarop wij met je omgaan

  • Onjuiste diagnose en onvolledig behandelplan

  • Geen of onvoldoende nazorg

  • Onjuiste of onvolledige informatie die je van ons kreeg

  • Kosten van eigen risico door zorg waar je niet zelf om gevraagd hebt

Contact GeschillenCommissie 
Telefoonnummer: 070 – 3105380
Zie website: www.degeschillencommissiezorg.nl