Klachten
Apanta doet er alles aan om zorg van uitstekende kwaliteit te leveren, op een effectieve manier. We streven naar duidelijke informatie en goede communicatie met onze cliënten. Dat neemt niet weg dat er soms toch iets mis kan gaan en je teleurgesteld bent of niet tevreden.
In gesprek gaan
Als er iets mis is gegaan, horen wij dat graag van jou. Allereerst omdat wij de fout zo snel mogelijk willen herstellen en ten tweede omdat we een dergelijke fout in de toekomst willen voorkomen. Als je vindt dat er een fout is gemaakt, kun je het beste contact opnemen met de behandelaar in kwestie. Wellicht was er sprake van een misverstand, tegenstrijdige verwachtingen of onvoldoende communicatie en kan je onvrede in een gesprek worden weggenomen.
Een klacht indienen
Kom je er in een gesprek niet uit en blijft je onvrede bestaan, dan kun je een klacht indienen bij onze klachtenfunctionaris met behulp van onderstaand klachtenformulier. Heb je een kind, jonger dan 16 jaar, met een klacht, dan kun je samen met hem of haar een klacht indienen. Je klacht wordt behandeld door onze klachtenfunctionaris Mevrouw Marloes Hogenkamp. Vermeldt op het formulier duidelijk tegen wie de klacht gericht is en wat je klacht inhoudt. Voorzie het formulier altijd van je naam en mailadres en/of telefoonnummer. Anonieme klachten kunnen namelijk niet in behandeling genomen worden.
Let op: na het invullen van het formulier, krijg je eerst een controlescherm. Pas als je onderaan die pagina op 'versturen' klikt, wordt de klacht daadwerkelijk ingediend.
De klachtenfunctionaris zal proberen om samen met jou en de betreffende hulpverlener(s) je klacht aan te pakken en zo mogelijk op te lossen.
Er wordt uiteraard zo spoedig mogelijk op je klacht gereageerd, maar altijd binnen de wettelijke eisen van 6 weken.
Heb je liever telefonisch contact, dan kun je bellen naar het secretariaat van Apanta via 040-2545759 en vragen naar Mevrouw Marloes Hogenkamp.